lørdag 25. august 2007

Äntligen (Endelig)

Hallå allihopa!

Har sagt till några av er att jag ska skriva på bloggen när jag vet vad jag ska göra till hösten, och till några att det antingen blir jobb i Tromsö eller lärarstudier i Umeå. Det slutade med att jag till slut valde mellan jobb i Tromsö och att stanna i Boden. Efter mycket fram och tillbaka, hit och dit och det ena med det andra, så är det i alla fall klart att det blir jobb i Tromsö. Jag har den senaste veckan kommit fram till att jag är en kluven person och har hjärta för både Fjellheim och hemma. Men jag kan ju alltid fara tillbaka till Sverige om jag kommer på att det är fel beslut, så därför blev det till slut Tromsö. Kommer börja jobba den 3:e september på Flishuset AS. I början blir det 50% ställning men Tor Larsen sa att det blir troligen 100% senare. Så vi syns väl inom kort, team-folket och ettåringar...=)

Annars är det några viktiga bibliska sanningar som jag starkt blivit påmind om i sommar (tack Kenneth för talerna): Vi
människor kan bara synda. Den godaste gärningen är en törnetagg i Jesu krona. Så svart är vi på grund av Adams fall. Men trots att Gud hatar synde så älskar Han ändå oss som är synd. Han visste nämligen att Han kommer göra människan fri från synden. Därför sände Han Jesus Kristus till att lida domen på Golgata, för att vi skulle slippa det. Fantastiskt! Inte bara det: Gud vill att vi redan här i tiden ska äga Jesus! Han vill föda oss på nytt och ge oss av Honom själv. Så att när vi gör en god gärning som kristna så är det egentligen Jesus som gör den. Därför behöver vi inte känna någon press på att vara goda. Tänk så här: "Om jag inte orkar be så orkar Jesus be, om jag inte orkar tro så tror Jesus, om jag inte kan älska så älskar Jesus!" Tänk vilken frihet vi har i Honom! Till sist det kanske viktigaste jag har fått uppenbarat av Gud i sommar: Det är inte din tro som frälser dig, det är det bara Jesus Kristus som gör. Tron är en gåva ifrån Gud, ty människan kan inte tro i sig själv. Jesus vill att vi ska lita helt på Honom och ingenting på det vi själv kan åstadkomma. =)

Nåjo, det var nog allt jag hade att komma med för tillfället. Annars i sommar har jag jobbat för det mesta, spelat lite golf och varit på några stormöten, för att vara kortfattad.

Kan ju tillägga att Matilda och Markko har förlovat sig, så vet ni det också...=P

Hade bra allesammans!

/Björn

Ingen kommentarer: