mandag 21. januar 2008

Dags att skriva igen...

Hallå allihopa. Var ett tag sen jag skrev sist, men i och för sig har det inte hänt så mycket sen sist heller. Förutom de senaste dagarna då.

Jag bor ännu på Fjellheims nybygge men kommer att flytta snart. Har inte jobbat sen jag slutade på Flishuset 14 november och har vart ganska less på att vara fri hela tiden. Men nu har jag fått jobb som lärarvikarie på en luthersk friskola i Alteidet, som ligger ca 1 timme med bil västerut från Alta. Jag börjar 4 februari å jobbar till 20 juni. Det är en 80% ställning, vilket innebär att jag är fri måndagar och onsdagar. Jag har inte varit lärare förut och jag är ganska nervös inför det, så det skulle vara fint om ni ber för mig att det ska gå bra.

Annars håller jag ju på att göra tester för att komma in på skolan till flygledare. Ska resa till Stockholm och göra det andra testet 31 januari och det skulle vara bra om ni ber för mig om det också. Om jag klarar det testet ska jag på en intervju senare, och efter det får jag veta om jag kommer in på skolan som börjar tidigast 2009 nån gång.

Eftersom jag flyttar kommer jag inte kunna vara på kortkurs de sista veckorna. Jag har hört att folk ska vara här vecka 7, så jag tror jag ska komma antingen helgen v 6 eller v 7. Skulle vara bra om nån skrev en kommentar vilken helg de kommer vara här, om ni ska vara nån av de helgerna.

Annars får jag väl bara hoppas att alla har det bra och att Gud leder er på vägar som är välsignade, och till frälsning för folk och till ära för Gud. Det är kjekt å läsa inlägg här på bloggen, så kom med fler uppdateringar. =)

/Björn

1 kommentar:

Unknown sa...

Hei Bjørn!

Genialt at du fekk deg jobb, skal be om at det går deg vel som lærar!
Og på flygelederprøva!

Lykke til!