fredag 15. februar 2008

Om lärarjobb och klarat test!

Hallå allihopa!

Kan börja mitt inlägg med att berätta att jag klarade det andra testet till flygledarskolan. Blev ganska så glad som ni säkert förstår (ca så här glad =D). Nu väntar jag på att få en inbjudan till intervju. Det blir spännande.

Annars har jag som sagt börjat jobba som lärarvikarie på en luthersk friskola, långt ute i bushen i Nord-Troms. Det var nog jobbigare än jag trodde faktiskt. Är väldigt mycket att sätta sig in i; bl a att lära känna eleverna så man vet vilket upplägg man ska ha på lektionerna. Sen är ju barn barn och det får man bara leva med antar jag, men jag skulle gärna varit ledig (fri för norskar) de sista lektionerna på fredagar. Har några gånger frågat mig själv vad jag egentligen gör här, men svaret är det samma oavsett vart du är och vad du gör: Folk ska bli frälst och Gud ska bli ärad! Allt annat är meningslöst i förhållande till det. Det är inte lätt, men vem har sagt att det ska vara det?

Det får var nog för nu.
Gud välsigne er alla!
/Björn

PS. Jag är ofta inne på den här sidan och det är väldigt kul att följa med på vad som sker med er. Så håll den uppdaterad. =)

1 kommentar:

Unknown sa...

Bjørn! Skikkelig glad på dine vegne! Du blir nok ein bra flygeleder! Lykke til fortsatt med lærarjobben, detta klarer du!

Jan Arne