søndag 10. august 2008

Min sommerferie

Hei alle samen!

Nå sitte eg i mitt nye hjem i Bergen. Bjynne på universitetet i mårå, og d blir spennanne! Eg vett ikkje heilt ke eg ska tenka om d, for eg vett liksom ikkje ke eg går t... Eg flytta i går, og d va litt skummelt å komma t ein leilighed me bare har sett bilder av. Heldigvis va an veldi fine!

I sommar har eg jobba ein del i hjemmesygepleien på Lura (der eg komme fra), besøkt Ingunn i Kvilldal, vært i bryllup t Ingunn og Simon og så har eg vært nesten 3 uger i Spania me familien. Då va me blant aent ein tur t Afrika! Eg har aldri vært i Afrika før eg, men d va merr som å komma t Pakistan/Afghanistan/... Me va i Marokko, så d va veldi arabisk. Kjekt å oppleva! Eg blei ikkje solgt (ingen så ville betala någen kameler for meg... Kan dåkk forstå d?!), og me fekk oss ein veldi varme dag i den muslimske verden. (Måtte jo gå litt sømeligt kledd, så d blei ganske varmt ittekvert.) Me va og i Portugal og Gibraltar, så eg har vært innom heile 4 land denne sommaren. Og når me snakke om varme opplevelser... Her tar Ingunn og eg årets fysste bad i Stemmavatnet i Suldal.

Ellers vil eg sei at dåkk e hjertelig velkomne t Anne og meg her i Bergen! Me har ikkje verdens stysste leilighed, men der det er hjerterom, er det husrom! (Men me har bare to ekstra madrasser...) Lykke t me studiestart og alt d dåkk ska jørr dette året!

Hilsen Marianne.

4 kommentarer:

Miriam Elisabeth ツ sa...

Lykke til med studiestart Marianne :)

Anne Gørill sa...

Ka?! Va d ingen som ville kjøpe deg? Eg bei milt sagt sjokkert!;p Næi, godt va d! Vil jo ikke du ska einde opp i Marokko!:/

Koseli å høre at du har hatt en fin sommar. Du må passe deg litt får å gi en sånn åpen invitasjon. Plusseli står eg på døra.;)

Miriam Elisabeth ツ sa...

Eller, pluttselig står hele klassen og banke på døra hos Anne og Marianne :)

Unknown sa...

hørtes ut som en bra ferie du! lykke til med studiene i bergen!