fredag 5. september 2008

Lenge siden sist...

Javel. Lite aktivitet på denne bloggen, syns jeg. Senast jeg skrev var jo den 15 februar, så jeg får vel ta litt av skylden, kanskje.

Etter jeg skrev det inlegget har det skjedd både det ene og det andre. Kan jo fortelle at jeg ikke kom meg inn på flyglederskolen. Jeg var på intervju og etter d
et så setter de sammen de to testene, og intervjuen, og ser på helheten. Tydeligvis så var mine resultater ikke gode nok for å passe som flyledere. Men men, jeg stoler på at Gud hadde sin hånd over dette,
og at Han vil före meg en annen vei videre. Nå slipper jeg i alle fall flytte til Malmö, der skolen ligger. =)

Som jeg nevnte i det forrige inlegge
t så jobbet jeg som lärer under våren. Det var meget utfordrandes og interessant. Kan anbefales å pröve på det. Jeg var nok ikke den beste lärere de ungane har hatt, men det var nok sånn at jeg lärte meg mer enn det jeg lärte ut. =P

(Bilden er tatt fra flyet mellom Alta og Tromsö, av Tormod Gusland)

Etter at jeg sluttet jobbe der, den 20 juni, så var det dags for Midtsommertreff. Kan jo si at det ganske spesielt å treffe så mye ungdommer etter å ha bodd på Alteidet. Men det var veldig arti å väre på, så det kommer nok skje igjen. Göy med så mange fra vårt kull der også.

Fra Tromsö bar ferden siden videre til Slovakia, med "Curt Westman-tours". Kan sterkt anbefales å besöke dette land. Fjellturer, go-cart-kjöring nedfor fjell, sår på hendene etter å ha duttet av go-carten, grotte med salaktitter og stalagmitter. Heldige med väret var vi også, så det var en god tur. Lärte kjenne litt nytt folk også, og det er jo alti triveligt.


Fra når jeg kom hjem så har jeg ikke gjord noe särlig. Mine planer var å flytte ti
l Tromsö i begynnelsen av august, men da hadde min lillesöster funne ut at hun hadde lyst å gifte seg 23 august, så da gidde jeg ikke färe frem og tilbake men stannet hjemme til etter bryllupet. Fra da av har det värt prio én å finne seg en jobb, og nå har jeg nått det målet. På mandag begynner jeg på lagret til Olav Aakre. De som er godt kjent i den sunne tilvärelsen, vet at det er en leverantör av frukt og grönnt til butikker og annet i Nord-Norge. De leverer blant annet til Fjellheim har jeg fått vite. Der kommer jeg å jobbe i hvert fall 1 måned, men sannsynligvis minst til jul. Så får vi se hva som skjer etterpå. Bare Gud vet sikkert.

Har forresten lärt meg å skrive litt norsk også. Er nok lettere for dere å lese det jeg skriver nå enn de tidligere inleggen, håper jeg. =)

Gud Velsigne Allesammen!
- Björn

2 kommentarer:

Miriam Elisabeth ツ sa...

Ja, Gud har en plan med våre liv :) Lykke til med jobben :)

PS: Skal si du har lært deg norsk :)

Unknown sa...

Jepp. enig. veien kan nok virke krokete, hehe. men Gud bruker deg der du er, det er jeg sikker på.