søndag 15. juli 2007

ein skvett...

Hei. Berre eit "ord" frå meg igjen...
No har eg bedd ei kort bøn for deg Miriam. Håper det vil vere til hjelp. Sit oppe og har nattevakt, så det er litt lite å gjere på, forutan å surfe på nett...hehe
Lykke til med jobben fortsatt.

I kveld hadde vi taco oppe i samemisjonshuset. Marta frå forsamlinga dukka tilfeldigvis opp, og også Danaca frå sommerhotellet (ei amerikansk jente, er saman med Tor Berg). Vi hadde det riktig hyggeleg.

Elles er det lite nytt. Tenker på hausten, og på kva den vil bringe - med andre ord - FRAMTIDA. Men det tippar eg dykk andre også tenker litt på.

Marlene, vi reiser til Bolivia i 2008, ok?

Frå Romarane kap.2 - dette las eg i natt, merkar at eg lett gløymer av dette, eg har så lett for å dømme andre.

Derfor har du ingen unnskyldning, du menneske som dømmer, hvem du enn er. For når du dømmer en annen, fordømmer du deg selv. Du som dømmer, gjør jo det samme selv, 2 og vi vet at Guds dom med rette rammer dem som driver med slikt. 3 Men når du, menneske, dømmer dem som gjør slikt, og selv gjør det samme, mener du da at du skal slippe unna Guds dom? 4 Eller forakter du hans uendelig store godhet, overbærenhet og tålmodighet? Skjønner du ikke at Guds godhet driver deg til omvendelse? 5 Med ditt harde hjerte som ikke vil vende om, hoper du opp vrede over deg til vredens dag, når Gud åpenbarer sin rettferdige dom. 6 Han skal lønne hver og en etter det han har gjort: 7 De som tålmodig gjør det gode og søker herlighet, ære og uforgjengelighet, får evig liv.

2 kommentarer:

Miriam Elisabeth ツ sa...

Takk JAn Arne :)

Godt folk sa...

Jan Arne -----> VI RESER TILL BOLIVIA 2008!! Det ser jag fram emot!:) /Marlene