tirsdag 16. oktober 2007

Uppdatering från Tromsö

Jaha, då var det väl dags igen för mig att skriva något. Här i Tromsö går tiden sin gång; jobbar om dagarna (9-13) och hänger på Fjellheim om kvällarna. Har hunnit bli lite känt med årets elever, verkar vara trevliga de flesta. Kvällsbibelskolan har också startat med "Seier over synd?" med Inge Håvard Jore förra veckan och imorrn ska Asbjørn ha om "Han gav oss ikke motløshetens ånd". Blir nog bra. Hmm, vad mer kan man skriva? Jo, det kom en del snö förra veckan, men det har regnat bort. =S

Det var lite allmänt om livet i Tromsö. Nu till lite om mig. Har skickat ansökan till att bli flygledare. En sån där som antingen sitter i kontrolltorn, eller sitter framför en skärm och håller koll på flyg i luften. Av någon anledning tycker jag att det låter väldigt kul. =) Först ska jag göra några tester för att se om jag har anlag för att jobba som det. Det första testet är 21 november i Arlanda (Sveriges motsvarighet till Gardemoen), och då ska jag sitta framför en dator i lite mer än 2 timmar. Om jag klarar testet så måste jag vänta 1-2 månader till nästa, då blir det att sitta framför en dator i lite mer än 3 timmar. Det är i Malmö. Om jag klarar det testet så måste jag vänta i 1-2 månader igen för att resa tillbaka till Malmö för att göra en intervju. Efter det vet jag om jag kan börja studera till det. En lång process. =S Studierna börjar tidigast 2009 i Malmö och pågår i 2-2,5 år. Vad jag gör till dess får jag återkomma med senare.

Vet inte om ni kommer ihåg det, men på vårt missionslotteri vann jag ju ett gavekort till Lauklines Kystferie. Vet inte om jag kommer använda den själv ännu, så om det är någon som är intresserad eller känner någon som är intresserad så kan ni ju maila mig för mer information om den, så får vi se vad vi kommer fram till.

Till slut vill jag bara nämna ett ord jag nyligen
läste i Jesaja 35:4.

"Säg till de försagda: 'Var starka, frukta inte!' Se, er Gud kommer med hämnd, vedergällning kommer från Gud. Han kommer själv och frälsar er."

Tänk att Gud kommer med frälsning som svar på vår synd. Helt otroligt!

Hälsningar från Björn

Ingen kommentarer: