tirsdag 4. september 2007

Helsing frå hovudstaden...

Kjære venner. Det er så godt å høre fra dere!
Nå fikk jeg også lyst til å skrive et lite innlegg... Jeg må egentlig bli ferdig med en innleveringsoppgave i kveld, men det er mye artigere å være innpå her =) Ja, jeg har en tendens til å utsette, men i det siste har jeg faktisk blitt nødt til å skjerpe meg. Høyskolen Diakonova kjører oss nemlig hardt! For de som ikke vet/husker, har jeg begynt på bachelor i sykepleie... Og stedet er som nevnt, "hovudstaden". Her i byen kan man velge tre andre liknende utdanninger, ogeh... I motsetning til de andre, som har anatomi/fysiologi-eksamen utpå våren, har vi den i begynnelsen av oktober. Vi er altså allerede ferdige med emner som musklene, skjelettet, nervesystemet, endokrine system (hormoner og sånn), fordøyelsessystemet, grunnleggende kjemi/fysikk, samt hygiene, forflytning og mye annet. Med andre ord: dagene mine består av lesing og atter lesing. Og litt forelesninger, oppgaveskriving og praksistrening.
Da jeg skulle begynne på dette innlegget, hadde jeg lyst til å legge ut litt bilder herfra, men jeg hadde visst bare tatt ett siden jeg kom hit... Det var dette bildet hvor jeg ser ut som...eh -ikke meg selv egentlig. Vel, jeg pleier jo å ta så masse bilder! Anatomien er i ferd med å ta knekken på meg, I'm certain. Neida, det er faktisk uhyre interessant. I går da jeg gikk igjennom prosess for prosess i fordøyelseskanalen, gikk det plutselig opp for meg at det egentlig var en tiny tiny del av skaperverket jeg satt og leste om... Vi er så fantastisk skapt altså! Visste dere for eksempel at i tillegg til spyttkjertlene, lager også galleblæra og bukspyttkjertelen mer væske (som forberedelse) bare vi ser eller lukter på noe vi har lyst til å putte i munnen? Stilig, eh! Okey, nok pjatt.
I går var jeg forresten på korøvelse i "Kor Major" :) Det var ganske artig, men jeg vet ikke om jeg kan begynne å gå der fast før etter eksamen... Jeg får ta en truddelutt på tromma mi om musikk-suget blir for ille. Nå har jeg den nemlig her og ikke hjemme - som i hele fjor. Jippy =)

Nå er det vel på tide med et nytt avsnitt tenker jeg. For nå skal jeg skrive om dere :) Det plager meg nemlig endel at det ikke er noen fra kullet vårt her i Oslo. Jeg savner dere! Mariann går i klassen min da, så det er kjekt. Og Vidar (fra Fjellheim-forsamlingen) har jeg snakka litt med. Jeg har altså noen kontakter fra i fjor... Men ingen av dere. Ja, bare så det er sagt: alle er hjertlig velkomne hit til Torshov! Kanskje ikke alle på en gang, men hvis dere skal til Oslo blir jeg veldig glad om dere tar kontakt =) Jeg bor med to herlige jenter, så det er "inga probleem" med en ekstra overnattingsgjest. For eksempel.

Vel, nå får jeg fortsette med oppgaven min... Gud velsigne dere alle!

Liv Solveig.

Ingen kommentarer: